اکیپ های واکنش سریع شبکه دامپزشکی نهبندان به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی در مانور فرضی زلزله شرکت کردند.

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: در این مانور سم پاشی و ضدعفونی اماکن دامی که در زلزله دچار تخریب شده بود پس از خارج کردن لاشه های دام و طیور انجام پذیرفت و سایر دام ها در منطقه آسیب دیده بر علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.
 
وی افزود: زمان بروز بحران های مختلف مانند سیل و زلزله به دلیل جابجا شدن لایه های خاک، ضعیف شدن سیستم ایمنی دامها بر اثر استرس ناشی از بحران و صدمات وارده و همچنین وجود لاشه های دامها به عنوان مخزن آلودگی، احتمال بروز و شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام در منطقه حادثه دیده وجود دارد.
 
راه انجام گفت: با اشاره به اینکه لاشه دامهای تلف شده در مناطق مختلف می تواند موجب ایجاد آلودگی های بهداشت محیطی و زیست محیطی گردد، افزود: از جنبه دیگر نیز سلامت دامهای موجود پس از حادثه کمک شایانی به معیشت و توانمندسازی خانواده های آسیب دیده می نماید.
 
 رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: با اشاره به اینکه دامپزشکی جزء اولین اکیپ های امدادی مستقر در زمان بحران در منطقه حادثه دیده می باشد ، خاطر نشان کرد: اکیپ های واکنش سریع شبکه دامپزشکی نهبندان که مسئوليت بخشي از برنامه سناريوي اين مانور را بر عهده داشتند تمامی وظايف خود را به درستی به انجام رساندند .
 
درپایان حمزه اسعدزاده معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اقدامات مناسب شبکه دامپزشکی نهبندان در این مانور و سایر بحران های رخ داده در چند ساله اخیر در شهرستان تقدیر و تشکر نمود.
 
انتهای پیام/ ط آ
 
دامپزشکی جزء اولین اکیپ های امدادی مستقر در زمان بحران
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.